Tuesday, March 15, 2022

 

განცხადება ,,რუსული სამყაროს’’ სწავლების შესახებ


მშვიდობისათვის ყოვლისა სოფლისა, კეთილად დგომისათვის

წმიდათა ღვთისა ეკლესიათა და ყოველთა ერთობისათვის, უფლისა 

მიმართ ვილოცოთ.

(საღმრთო ლიტურგია)

                                           

2022 წლის 24 თებერვალს უკრაინაზე რუსეთის თავდასხმა მართლმადიდებლური ტრადიციის ხალხთათვის დიდ ისტორიულ საფრთხეს წარმოადგენს. მართლმადიდებელ მორწმუნეთათვის კიდევ უფრო შემაშფოთებელია ის გარემოება, რომ რუსეთის ეკლესიის უმაღლესი სამღვდელოება თავდასხმის ფაქტს უარყოფს, სამაგიეროდ, ბუნდოვან განცხადებებს აქვეყნებს მშვიდობის საჭიროებაზე მიმდინარე ,,მოვლენებისა’’ და ,,საომარი მოქმედებების’’ შუქზე. ამავე დროს, ყურადღებას ამახვილებს რუს და უკრაინელ ხალხთა ,,ძმობაზე,’’ რადგან მათი აზრით, ორივე ეს ხალხი ,,წმინდა რუსეთის“ ნაწილია. სამხედრო მოქმედებებს ბოროტ ,,დასავლეთს’’ აბრალებს და სამრევლოებს იმგვარი ლოცვისკენ მოუწოდებს, როგორიც უფრო მეტად წაახალისებს საომარ მოქმედებებს.

ვლადიმირ პუტინისადმი მოსკოვის საპატრიარქოს მრავალი იერარქის მხარდაჭერას ღრმა ფესვები აქვს თავისი არსით ტოტალიტარულ, მართლმადიდებლურ ეთნოფილეტისტურ რელიგიურ ფუნდამენტალიზმში, რომელსაც რუსკი მირი ანუ რუსული სამყარო ეწოდება, ცრუ მოძღვრებაში, რომელიც მართლმადიდებელ ეკლესიაში ბევრს იზიდავს და რომელიც თვით კათოლიკე და პროტესტანტმა ფუნდამენტალისტებმაც კი გაითავისეს.

პრეზიდენტი ვლადიმერ პუტინი და კირილე (გუნდიაევი) მოსკოველი (მოსკოვის საპატარიარქო) თავიანთ განცხადებებში მუდმივად მოუხმობდნენ და ავითარებდნენ რუსული სამყაროს იდეოლოგიას უკანასკნელი ოცი წლის განმავლობაში. 2014 წლიდან, როდესაც რუსეთმა ყირიმი დაიპყრო და დონბასში მართული ომი წამოიწყო იმ დრომდე სანამ ის უკრაინაში სრულმასშტაბიან ომს გააჩაღებდა, და მას შემდეგაც, პუტინი და პატრიარქი კირილე რუსულ სამყაროს ომის გამამართლებელ უმთავრეს საბაბად იყენებენ. აღნიშნული სწავლება აცხადებს, რომ არსებობს საერთაშორისო რუსული ცივილიზაციის სფერო, რომელსაც წმინდა რუსეთი ან წმინდა რუსი ეწოდება. ეს სფერო მოიცავს რუსეთს, უკრაინასა და ბელორუსს (და ხანდახან მოლდოვასა და ყაზახეთს), ასევე ეთნიკურ რუსებსა და რუსულენოვან ადამიანებს მთელ მსოფლიოში. აღნიშნული მოძღვრების თანახმად, ამ ,,რუსულ სამყაროს’’ საერთო პოლიტიკური ცენტრი აქვს მოსკოვის, ხოლო საერთო სულიერი ცენტრი კიევის (კიევი ვითარცა დედა სრულიად რუსეთისა) სახით, აქვს საერთო ენა (რუსული), ჰყავს საერთო ეკლესია (რუსეთის მართლმადიდებელი ეკლესია, მოსკოვის საპატრიარქო) და საერთო პატრიარქი (მოსკოვის პატრიარქი), რომელიც საერთო პრეზიდენტთან/ეროვნულ ლიდერთან (პუტინი) შეთანხმებით მოქმედებს, რათა მართოს რუსული სამყარო და შეინარჩუნოს თვითმყოფადი სულიერება, ზნეობა და კულტურა.

,,რუსული სამყაროს’’ საპირისპიროდ (როგორც ამას აღნიშნული სწავლება ქადაგებს) დგას გარყვნილი დასავლეთი, ამერიკის შეერთებული შტატებისა და დასავლეთ ევროპის ერების წინამძღოლობით, რომელიც დანებდა ,,ლიბერალიზმს,’’ ,,გლობალიზაციას,'' ,,ქრისტიანოფობიას'' და ,,ჰომოსექსუალთა უფლებებს,'' რასაც გეი აღლუმებზე ქადაგებენ და ქედი მოიდრიკა ,,მებრძოლი სეკულარიზმის’’ წინაშე. დასავლეთსა და იმ ეკლესიებს, რომლებიც განხეთქილებასა და ცდომილებაში ჩავარდნენ (ისეთები, როგორებიცაა მსოფლიო პატრიარქი ბართლომე და მისი მხარდამჭერი ადგილობრივი მართლმადიდებელი ეკლესიები) აღემატება და უპირსიპირდება მოსკოვის საპატრიარქო ვლადიმერ პუტინთან ერთად, ვითარცა მართლმადიდებლობის ჭეშმარიტი მცველნი, მართლმადიდებლობისა, რომელსაც ისინი ტრადიციული ზნეობის, ტრადიციის რიგორისტული და უცვალებელი გაგებისა და წმინდა რუსეთის თაყვანისცემის თვალთახედვით განიხილავენ.

2009 წელს, პატრიარქ კირილეს აღსაყდრების შემდეგ, მოსკოვის საპატრიარქოს მოთავეები, ისევე როგორც რუსეთის სახელმწიფოს პოლიტიკის გამხმოვანებელნი, მუდმივად აღნიშნულ პრინციპს ეყრდნობიან, რათა მართლმადიდებლური ერთობა დააბრკოლონ. ეკლესიის ეთნიკური პრინციპით ორგანიზაცია დაგმობილ იქნა კონსტანტინეპოლის 1872 წლის კრებაზე. ეთნოფილეტიზმის ცრუ სწავლება რუსული სამყაროს იდეოლოგიის საფუძველია. თუკი ჩვენ ამგვარ ყალბ პრინციპებს ჭეშმარიტად მივიჩნევთ, მაშინ მართლმადიდბელი ეკლესია იესო ქრისტეს, მოციქულთა, ნიკეა-კონსტანტინეპოლის მრწამსის, მსოფლიო კრებათა და წმინდა მამათა ეკლესიად ყოფნას შეწყვეტს. ერთობა შინაგანად შეუძლებელი გახდება.

შესაბამისად, ჩვენ უარვყოფთ რუსული სამყაროს ერესსა და რუსეთის ხელისუფლების სამარცხვინო ქმედებებს, რაც უკრაინაში ომის დაწყებაში გამოიხატა და რომელიც რუსეთის ეკლესიის წაქეზებით სწორედ ამ მავნე და უსაფუძვლო მოძღვრებისაგან იღებს სათავეს. ჩვენ ვგმობთ ამ სწავლებას, როგორც სრულიად არამართლმადიდებლურს, არაქრისტიანულს და კაცთა მოდგმის საწინააღმდეგოს, რომელიც მოწოდებულია იყოს ,,განმართლებული... განათლებული... განბანილი სულიწმინდის მიერ ჩვენი უფლის იესო ქრისტეს სახელით (ნათლობის განგება).’’ როგორც რუსეთი შეიჭრა უკრაინაში, ასევე მოსკოვის საპატრიარქო შეიჭრა მართლმადიდებელ ეკლესიაში, მაგალითად აფრიკაში, გამოიწვა იქ განხეთქილება და დავა, ენით უთქმელი დანაკარგები არა მხოლოდ სხეულის, არამედ სულისთვისაც, საფრთხეში ჩააგდო რა მორწმუნეთა ცხონება.

,,რუსული სამყაროს’’ სწავლების ფონზე, სწავლებისა რომელიც ანადგურებს და ყოფს მართლმადიდებელ ეკლესიას, ჩვენ შთაგონებული ვართ ჩვენი უფლის იესო ქრისტეს სახარებითა და მისი ცოცხალი სხეულის (რომელიც არის მართლმადიდებელი ეკლესია) წმინდა გარდამოცემის მიერ, რათა განვაცხადოთ და მართლაღსარებით გამოვთქვათ შემდგომი ჭეშმარიტებანი:

 

1. ,,მიუგო იესომ: ჩემი მეუფება არ არის ამქვეყნიური; ამქვეყნიური რომ იყოს, ჩემი მსახურნი იბრძოლებდნენ, რომ ხელში არ ჩავვარდნოდი იუდეველებს. მაგრამ აწ ჩემი მეუფება არ არის ამქვეყნიური’’ (იოანე 18:36).

ჩვენ ვამოწმებთ, რომ ისტორიის ღვთისაგან დასახული მიზანი და სრულყოფა, მისი ტელოსი, არის ჩვენი უფლის იესო ქრისტეს სასუფევლის მოსვლა, მართალთა სუფევა, მშვიდობა და სიხარული სულიწმინდაში, სუფევა რომელიც დამოწმებულია წმინდა წერილის მიერ, როგორც მას სრული უეჭველობით განმარტავენ წმინდა მამები. ეს არის სასუფეველი, რომლის წინარეგემოსხილვაში ჩვენ ყოველი ლიტურგიისას ვმონაწილეობთ: ,,კურთხეულ არს მეუფება მამისა და ძისა და წმიდისა სულისა  აწ და მარადის და უკუნითი უკუნისამდე! (საღმრთო ლიტურგია).’’ ეს მეუფება არის ერთადერთი საძირკველი და ავტორიტეტი მართლმადიდებელთათვის, ჭეშმარიტად ყოველი ქრისტიანისათვის. ამის გარდა არ არსებობს სხვა წყარო გამოცხადებისათვს და არც სხვა საფუძველი არსებობს სამწყსოს, საზოგადოების, სახელმწიფოსა და კანონისათვის, პიროვნული იდენტობისა თუ სწავლებისათვის, მართლმადიდებლობის ვითარცა ქრისტეს ცოცხალი სხეულისათვის, რომელიც გაცხადდა იესო ქრისტეში, მისგან, მის მიერ და ღმრთის სულისაგან.

შესაბამისად, ჩვენ ვგმობთ და უარვყოფთ, ვითარცა არამართლმადიდებლურს, ნებისმიერ მოძღვრებას, რომელიც ეძიებს, რათა წინასწარმეტყველთაგან ხილული და ქრისტეს მიერ გაცხადებული და წარმოჩენილი, მოციქულთაგან ქადაგებული, ეკლესიის მიერ სიბრძნედ მიღებული, წმინდა მამათა მიერ დოგმატად განწესებული და წმინდა ლიტურგიაზე განცდილი ღვთის სასუფეველი სხვა რამით ჩაანაცვლოს, იქნება ეს წმინდა რუსეთი, ღვთივკურთხეული ბიზანტია ან რომელიმე სხვა მიწიერი სამეფო და ამგვარად მიიტაცოს ღვთის განუყოფელი უფლება გადასცეს სუფევა ღმერთსა და მამას (1კორინთელთა 15:24) და უარყოს ღვთის ძალა შეაშროს ცრემლი ყოველი ადამიანის თვალზე (გამოცხადება 21:4). ჩვენ მტკიცედ ვგმობთ ღვთისმეტყველების იმ ყოველგვარ სახეს, რომელიც უარყოფს, რომ ქრისტიანები არიან მწირნი და დევნილნი ამა სოფლისა (ებრაელთა 13:14), რაც იმას ნიშნავს რომ ,,ჩვენი მოქალაქეობა ზეცაშია, საიდანაც მოველით მხსნელსაც - უფალ იესო ქრისტეს (ფილიპელთა 3:20)’’ და ქრისტიანები ,,საკუთარ მამულებში მკვიდრობენ, მაგრამ მკვიდრობენ, როგორც უცხონი. მოქალაქეთა მსგავსად ერთვებიან ყოველ საქმეში, მაგრამ დაითმენენ ყოველივეს, როგორც სტუმარნი. ყოველგვარი უცხო ქვეყანა მამულია მათი და ყოველი მამული – უცხო ქვეყანა’’ (ეპისტოლე დიოგნეტეს მიმართ, 5).

 

 

2. ,,მაშინ უთხრა მათ: მიაგეთ კეისარს კეისრისა, ხოლო ღმერთს - ღმრთისა’’ (მათე 22:21).

ჩვენ ვამოწმებთ რომ ღვთის სასუფევლის საბოლოო გამარჯვების მოლოდინში ვაღიარებთ ჩვენი უფლის იესო ქრისტეს ერთადერთ და საბოლოო მეუფებას. ამ წარმავალ საუკუნეში, მიწიერი მმართველნი მშვიდობას უზრუნველყოფენ, რათა ღვთის ერმა შეძლოს იცხოვროს ,,სიწმინდით, მშვიდობით და უცოდველად’’ (საღმრთო ლიტურგია). თუმცა არ არსებობს სახელმწიფო, ერი თუ საზოგადოებრივი წყობა რომელსაც შეუძლია იმაზე მეტი უფლება მოიხვეჭოს ჩვენზე, ვიდრე იესო ქრისტეს აქვს, რადგან იესოს სახელის წინაშე წინაშე უნდა ,,მოიდრიკოს ყოველი მუხლი, ზეცისაც, ქვეყნისაც და ქვესკნელისაც’’ (ფილიპელთა 2:10).

ამგვარად ჩვენ ვგმობთ და უარვყოფთ ყოველგვარ სწავლებას, რომელიც ღვთის ეკლესიაში გაცხადებულ ღვთის სასუფეველს ამა სოფლის რომელიმე მეუფებას დაუმორჩილებს, რომელიც სხვა საეკლესიო თუ საერო ბატონებს ეძიებს, ვინც ჩვენს გამართლებასა და ხსნას შესძლებდნენ. ჩვენ მტკიცედ განვსჯით ხელისუფლების ყოველგვარ ფორმას, რომელიც სახელმწიფოს აღმერთებს (თეოკრატიას) და ეკლესიის შთანთქმას ცვდილობს, ართმევს რა მას უფლებას წინასწარმეტყველთა მსგავსად წინ აღუდგეს უსამართლობას. ჩვენ ასევე ვკიცხავთ ყველას, ვინც ცდილობს ცეზაროპაპიზმის გამართლებას, რომელიც ჯვარცმულისადმი მორჩილების ნაცვლად საერო ძალაუფლებით აღჭურვილი პირისადმი მორჩილებას ასწავლის, ღვთისაგან ცხებულობას, რომ იჩემებს, ვინც არ უნდა იყოს ეს პირი, ცნობილი იქნება ის კეისრის, იმპერატორის, ცარისა თუ პრეზიდენტის სახელით.

            3. ,,აღარ არის იუდეველი, აღარც ბერძენი, აღარც მონა და აღარც თავისუფალი, აღარც მამრი და აღარც მდედრი, რადგანაც ყველანი ერთი ხართ ქრისტე იესოში’’ (გალატელთა მიმართ 3:28).

ჩვენ ვამოწმებთ, რომ კაცთა მოდგმის განყოფა რასის, რელიგიის, ენისა და ეთნიკურობის ან ადამიანის არსებობის სხვა რომელიმე მეორეული ნიშნის მიხედვით ამ დაცემული და ცოდვილი წუთისოფლისათვისაა ნიშნეული, რომელიც პატრისტიკული ტრადიციის თანახმად ,,ხორცისათვის დამახასიათებელი განსხვავებანია’’ (გრიგოლ ნოსელი, სიტყვა 7, 3). ეს ბოროტება სწორედ ამგვარ განსხვავებებს ახასიათებს, რაც სრულიად საწინააღმდეგოა სახარებისა, სადაც ყველა ერთია და თანასწორი იესო ქრისტეში. ადამიანები საკუთარ შეცოდებათა გამო მის წინაშე სიტყვისგებაზე არიან ვალდებული და მათ შეუძლიათ მიიღონ მისი სიყვარული და მიტევება, არა როგორც რომელიმე კონკრეტული სოციალური ჯგუფის წევრებმა, არამედ როგორც პიროვნებებმა, რომლებიც ღვთის ხატად და მსგავსად და ერთმანეთის თანასწორად არიან შექმნილნი და შობილნი (შესაქმე 1:26).

შესაბამისად, ჩვენ ვგმობთ და უარვყოფთ ნებისმიერ სწავლებას, რომელიც ღვთაებრივ ბატონობას და მეუფებას, საზეპურო კურთხეულობასა და სიწმინდეს რომელიმე ცალკე აღებულ ადგილობრივ, ეროვნულ ან ეთნიკურ იდენტობას განუკუთვნებს ან რომელიმე კონკრეტულ კულტურას ახასიათებს, როგორც გამორჩეულსა ან ღვთისაგან დადგინებულს, იქნება ეს ბერძნული, რუმინული, რუსული, უკრაინული თუ სხვა.

4. ,,თქვენ გსმენიათ, რომ თქმულა: გიყვარდეს მოყვასი შენი და გძულდეს მტერი შენი; ხოლო მე გეუბნებით თქვენ: გიყვარდით თქვენი მტერნი; დალოცეთ თქვენი მაწყევარნი; კეთილი უყავით თქვენს მოძულეთ და ილოცეთ თქვენსავ მდევნელთა და შეურაცხმყოფელთათვის; რათა იყოთ შვილნი თქვენი ზეციერი მამისა, ვისაც თავისი მზე ამოჰყავს კეთილთა და ბოროტთათვის და წვიმას უგზავნის მართალთაც და უსამართლოთაც’’ (მათე 5: 43-45).

მივყვებით რა უფლის მცნებას, ჩვენ ვამოწმებთ (როგორც ამას წმინდა სილუან ათონელი გამოთქვამს), რომ ,,მადლი ღვთისა არაა იმ ადამიანში, რომელსაც არ უყვარს თავისი მტრები,’’ და ჩვენ ვერ ვეწევით მშვიდობას, სანამ არ შევიყვარებთ ჩვენს მტრებს. ამგვარად, ყოველგვარი ბრძოლისყოფა საბოლოო მარცხია ქრისტეს სიყვარულისა.

ამდენად, ჩვენ ვგმობთ და არ ვიღებთ ყოველგვარ სწავლებას, რომელიც ახალისებს განყოფას, უნდობლობას, სიძულვილსა და ძალადობას ხალხთა, რელიგიათა, აღმსარებლობათა, ერთა და სახელმწიფოთა შორის. ჩვენ კვლავაც ვგმობთ და უარვყოფთ ნებისმიერ სწავლებას, ვითარცა არამართლმადიდებლურს,  რომელიც საზოგადოებისათვის საკიცხველად აქცევს მათ ვინც საზოგადოებისა და სახელმწიფოსაგან ,,სხვად’’ აღიქმება უცხოელთა, რელიგიურ და პოლიტიკურ დისიდენტთა და საზოგადოებისაგან მოძულებულ სხვა სოციალურ უმცირესობათა ჩათვლით. ჩვენ უარვყოფთ ნებისმიერი სახის მანიქეური და გნოსტიკური პრინციპის დაყოფას, რომელიც აღმოსავლეთის წმინდა მართლმადიდებლურ კულტურას და მის ხალხებს უზნეო და გახრწნილ დასავლეთზე აღმატებულად წარმოაჩენს. განსაკუთრებით მანკიერი საქციელია სხვა ხალხების განსჯა სპეციალური ლიტურგიკული პეტიციების საშუალებით, რომლებიც მართლმადიდებელი ეკლესიის წევრებსა და მართლმადიდებელი ეკლესიის კულტურას აღაზევებს, ვითარცა სულიერად განწმენდილს ხორციელი, მიწიერი ბუნების ,,მწვალებლების’’ ფონზე.

 

 

 

5. ,,თქვენ კი წადით და ისწავლეთ, რას ნიშნავს ეს: წყალობა მნებავს და არა მსხვერპლი’’ (მათე 9:13, შდრ. ჰოსია 6:6; ესაია 1: 11-17).

ჩვენ ვამოწმებთ, რომ ქრისტე მოგვიწოდებს, რათა პირადი და საზოგადოებრივი ქველმოქმედება აღვასრულოთ ღარიბთა, მშიერთა, უსახლკაროთა, დევნილთა, ლტოლვილთა, სნეულთა და ტანჯულთა მიმართ, ვეძიოთ სიმართლე დევნილთათვის, მწუხარეთა და გაჭირვებულთათვის. თუკი ჩვენ მოყვასის ხმობას უგულვებელვყოფთ, თუკი ჩვენ ნაცვლად ამისა მას ვცემთ და გავძარცვავთ, და გზის პირას სასიკვდილოდ და სატანჯველად დავაგდებთ (ლუკა 10: 27-37), მაშ ჩვენ არ ვყოფილვართ ქრისტეს სიყვარულში ღვთის სასუფევლისაკენ მიმავალ გზაზე, არამედ ჩვენ თავი ქრისტესა და ეკლესიის მტრად გვიქცევია. ჩვენ მარტო იმისთვის კი არ ვართ მოწოდებულნი, რომ უბრალოდ ვილოცოთ მშვიდობისათვის, არამედ მოწოდებული ვართ რათა ქმედითად და წინასწარმეტყველთაებრ აღვდგეთ და ვამხილოთ უსამართლობა, ვქმნათ მშვიდობა თუნდაც ჩვენი სიცოცხლის ფასად, ,,ნეტარ იყვნენ მშვიდობისმყოფელნი, რადგან ღვთის შვილებად იწოდებიან ისინი’’ (მათე 5:9). ლიტურგიისა და ლოცვის მსხვერპლად შეწირვა, მაშინ როცა ჩვენ თვითონ არ ვეწირებით მსხვერპლად, ცოდვად გვეთვლება და წინააღმდეგობაში მოდის იმ მსხვერპლთან, რაც ქრისტეშია წარმოდგენილი (მათე 5:22-26, 1კორინთელთა 11 27: 32).

შესაბამისად ჩვენ უარვყოფთ და ვგმობთ, როგორც არამართლმადიდებლურს, სულიერი ,,მორჩილების’’ ნებისმიერ წახალისებას სამღვდელოთა და მორწმუნე ერისკაცთა შორის უმაღლესი მამამთავრიდან დაწყებული უმცირესი ერისკაცით დამთავრებული. ჩვენ უარვყოფთ მათ, რომლებიც მშვიდობისათვის ლოცულობენ, ამ  დროს კი მშვიდობისყოფისათვის არაფერს აკეთებენ შიშის მიზეზითა თუ რწმენის უქონლობის გამოისობით.

6. ,,და უთხრა იესომ იუდეველებს, რომლებმაც ირწმუნეს იგი: თუ ჩემს სიტყვაში დამკვიდრდებით, ჭეშმარიტად ჩემი მოწაფეები ხართ. შეიცნობთ ჭეშმარიტებას და ჭეშმარიტება გაგათავისუფლებთ თქვენ’’ (იოანე 8: 31-32).

ჩვენ ვამოწმებთ, რომ იესო მოუწოდებს მოწაფეებს არა მხოლოდ შეიცნონ, არამედ ისიტყვონ კიდეც ჭეშმარიტება ,,არამედ თქვენი სიტყვა იყოს: ჰო, ჰო; და - არა, არა; ვინაიდან რაც ამაზე მეტია, ბოროტისმიერია“ (მათე 5: 37). მსოფლიოს სიდიდით მეორე სამხედრო ძალის სრულმასშტაბიანი თავდასხმა მეზობელ ქვეყანაზე არ არის უბრალოდ ,,სამხედრო ოპერაცია.’’ ,,მოვლენები’’ თუ ,,კონფლიქტი’’ ან სხვა რომელიმე ევფემიზმი, რომელიც მხოლოდ რეალობის უარყოფისთვისაა გამიზნული. სინამდვილეში ეს არის ფართომასშტაბიანი თავდასხმა რომელმაც უკვე გამოიწვია უამრავი საერო და სამხედრო პირის სიკვდილი, ორმოცდაოთხ მილიონზე მეტი ადამიანის ცხოვრების ძალადობრივი მოშლა და ორ მილიონ ადამიანზე მეტის იძულებით გადაადგილება და დევნილება (2022 წლის 12 მარტის მონაცემებით).სიმართლე უნდა ითქვას, რამედანაც მტკივნეულიც არ უნდა იყოს ის.

შესაბამისად, ჩვენ ვგმობთ და უარვყოფთ, როგორც არამართლამდიდებლურს, ყოველგვარ სწავლებასა თუ  ქმედებას, რომელიც უარს ამბობს ილაპარაკოს სიმართლე ან აქტიურად ჩქმალავს სიმართლეს იმ ბოროტებათა შესახებ, რომლებიც იესო ქრისტეს სახარების წინააღმდეგ აღესრულება უკრაინაში. ჩვენ სრულებით ვგმობთ ყოველგვარ საუბარს ,,ძმათამკვლელ ომზე,’’ ,,რომელიც კაენის ცოდვის გამეორებაა, რომელმაც თავისი ბოროტების გამო საკუთარი ძმა მოკლა,’’ თუკი ამგვარი საუბარი ცხადად არ აღიარებს მკვლელობის განზრახვას და ერთი მხარის ბრალეულობას მეორის წინაშე (გამოცხადება 3:15-16).

ჩვენ ვაცხადებთ, რომ ჭეშმარიტება, რომელიც დავამოწმეთ და ცდომილება, რომელიც გავნსაჯეთ, როგორც არამართლმადიდბელური, დასაძირკვლებულია იესო ქრისტეს სახარებასა და მართლმადიდებლური ქრისტიანული სარწმუნოების წმინდა გარდამოცემას. ჩვენ მოვუწოდებთ ყველას, ვინც ამ სიტყვას იღებს და ეთანხმება, რათა საეკლესიო პოლიტიკაში გადაწყვეტილებათა მიღებისას ყურადღებით მოეკიდონ აქ განცხადებულ პრინციპებს. ჩვენ ვევედრებით ყველას, ვისაც ეს განცხადება ეხება, დაუბრუნდნენ ,,სულის ერთობას მშვიდობის საკვრელში’’ (ეფესელთა მიმართ 4:3).

2022 წლის 13 მარტი - დიდმარხვის პირველი კვირა (მართლმადიდებლობის ზეიმი) 


ინგლისურიდან თარგმნა შოთა მათითაშვილმა  


ხელისმომწერნი


1 Dr. Theofilos Abatzidis Volos Academy Greece

2 Revd. Dr. Christophe D’Aloisio Institut Orthodoxe Saint-Jean-le-Théologien & Université catholique de Louvain Brussels, Belgium

3 V. Revd. Robert M. Arida   Boston, MA, USA

4 Dr. Antoine Arjakovsky Collège des Bernardins Paris, France

5 Prof. Susan Ashbrook Harvey Brown University RI, USA

6 Dr. Nikolaos Asproulis Volos Academy Greece

7 V. Revd. John Behr University of Aberdeen UK

8 Dr. Ionut Biliuta Gh. Sincai Institute, Romanian Academy Romania

9 Dr. Lori Branch University of Iowa IA, USA

10 Revd. Dr. Radu Bordeianu Duquesne University Pittsburgh, PA, USA

11 Revd. Dr. Ciprian Burlacioiu University of Munich Germany

12   Sergei Chapnin Artos Fellowship Moscow, Russia

13 Revd. Dr. John Chryssavgis Sydney College of Divinity Australia

14 Editor in chief Jordan Georgiev Doxologia Infonews (Website for international church and religious news) Bulgaria

15 Editor Alexander Angelov Doxologia Infonews (website for international church and religious news) Bulgaria

16 Dr. Helen Creticos Theodoropoulos   Chicago, IL, USA

17 M.S., M.A. Nayla Debs   France/Lebanon

18 Prof. George E. Demacopoulos Fordham University New York, NY, USA

19 Revd. Dr. Nicholas Denysenko Valparaiso University IN, USA

20 Dr. Philip Dorroll Wofford College SC, USA

21 M.A Costis Drygianakis Volos Academy Greece

22 Revd. Dr. Brandon Gallaher University of Exeter UK

23 Dr.; Senior Lecturer in Eastern Christian Studies Grant White Sankt Ignatios College, Stockholm School of Theology Stockholm, Sweden

24 Prof. Paul Gavrilyuk Founding President, International Orthodox Theological Association, St. Thomas University MN, USA

25   Peter Bylen   United States

26 Dr. Tamara Grdzelidze Ilia State University Tbilisi, Georgia

27 Doctoral Student John Monaco Duquesne University Pittsburgh, PA (USA)

28 Retired Anastasios Gounaris Formerly of Greek Orthodox Archdiocese of America Chania, Crete, Greece

29 Professor Tatiana Pronina Leningrad State University Pushkin St. Petersburg, Russia.

30 Rev. Dr. Perry Hamalis North Central College Naperville, IL, USA

31 Ms Olga Kariatlis   Australia

32 Dr. David Bentley Hart University of Notre Dame IN, USA

33 MA Nina Dippon Dippon   Colorado Springs, CO

34 Prof. Dr. Georgi Kapriev St. Кliment Ohridski University Sofia, Bulgaria

35 Archim. Prof. Cyril Hovorun Stockholm School of Theology Sweden

36 V. Revd. Dr. John A. Jillions Institute for Orthodox Christian Studies Cambridge, UK

37 Dr. Pantelis Kalaitzidis Volos Academy Greece

38 Prof. Christos Karakolis National and Kapodistrian University of Athens Greece

39 Prof. Dr. Assaad Elias Kattan University of Münster Germany/Lebanon

40 Dr. Lisa Holsberg Fordham University New York

41 Dr. Nikos Kouremenos Volos Academy Greece

42 Prof. Paul Ladouceur Trinity College, University of Toronto ON, Canada

43 Dr. Sr. Vassa Larin Coffee with Sister Vassa Catechetical Programs Vienna, Austria

44 Mika Peltola Finland

45 Dr. Lucian N. Leustean Aston University Birmingham, UK

46 Inga Leonova The Wheel Boston, MA, USA

47 James L.M. Bloodworth   United States

48 M.A. Elijah John McKnight Orthodox Church in America United States

49 Olga Lossky-Laham   Paris, France

50 Daniel Lossky Institut Orthodoxe Saint-Jean-le-Théologien Brussels, Belgium

51 Lecturer Roger Coresciuc Faculty of Theology “Dumitru Staniloae” Romania

52 V. Revd. Prof. Andrew Louth Durham University, UK and St Irenaeus Orthodox Theological Institute, Radbout University, Nijmegen Netherlands

53 Prof. Vasilios Makrides University of Erfurt Germany

54 Dr. Ina Merdjanova Trinity College Dublin Ireland

55 Prof. Paul Micevych University of California Los Angeles CA, USA

56 Dr. Alexandra de Moffarts Institut Orthodoxe Saint-Jean-le-Théologien Brussels, Belgium

57 PhD Universite de Paris IV-Sorbonne Teodor Baconschi Romanian MFA Bucharest Romania

58 Prof. Dimitrios Moschos National and Kapodistrian University of Athens Greece

59 Dr. Hermina Nedelescu Scripps Research CA, USA

60 Prof. Michael Ossorgin Fordham University New York, NY, USA

61 Dr. Paul Meyendorff St Vladimir’s Orthodox Theological Seminary NY, USA

62 V. Revd. Prof. Michael Plekon The City University of New York – Baruch College NY, USA

63 Dr. Ashley Purpura Purdue University IN, USA

64 Dr. Teva Regule President, Orthodox Theological Society of America USA

65 V. Revd. Richard René University of Toronto ON, Canada

66 Prof. Svetoslav Riboloff Sofia University “St. Kliment of Ochrid” Bulgaria

67 Dr. Sarah Riccardi-Swartz Arizona State University AZ, USA

68 Revd. Dr. Anthony Roeber St. Vladimir’s Orthodox Theological Seminary New York, NY, USA

69 Dr. Robert Saler Christian Theological Seminary Indianapolis, IN, USA

70 Prof. Kerry P. C. San Chirico Villanova University PA, USA

71 Deacon Ron Boyer www.gci.org U.S.A.

72 Prof. Stephen J. Shoemaker University of Oregon Eugene, OR, USA

73 Dr. Constantin Sigov National University of Kyiv-Mohyla Academy and “Dukh i Litera” [Spirit and Letter] Research and Publishing Association Kyiv, Ukraine

74 Dr. Cyrille Sollogoub Institut Orthodoxe Saint-Jean-le-Théologien Brussels, Belgium

75 Prof. Katerina Tsalampouni Aristotle University of Thessaloniki Greece

76 Captain Alexander N. Soukhanov   United States of America

77 Prof. Lucian Turcescu Concordia University Montreal, QC, Canada

78 M.Th Georgios Vlantis Volos Academy Greece/Germany

79 Dr. Nicolae Roddy Creighton University USA

80 Dr. Katherine Kelaidis   USA

81 Archim. PhD Anton C. Vrame Holy Cross Greek Orthodox School of Theology MA, USA

82 Prof. Gayle Woloschak Northwestern University Chicago, IL, USA

83 Diane Beck All Saints of North America Orthodox Church Albuquerque, NM, USA

84 Dr. Nathaniel Wood Fordham University New York, NY, USA

85 Revd. Dr. Victor Yudin   Leuven, Belgium

86 MDiv Orthodox Theology John Heropoulos   USA

87 Dr Sebastian Brock Oriental Institute, Oxford University UK

88 Katie Cokinos   Saugerties, New York, USA

89 Lars Ahlbäck   Finland

90 Prof. Nicholas Sooy Fordham University NY, USA

91 Reverend Protopresbyter Robert Athas Metropolis Of Boston Brookline, Massachusetts

92 Prof. Luis Salés Scripps College Claremont, California

93 Dr. Jane Yank   United States

94 (Rev) Dr Reijnen Anne Marie Theologicum ( Institut Catholique de Paris) / Paris ( France)

95 Professor Petr Kratochvíl Sciences Po Paris

96 Dr. Dimitrios Keramidas Center for Ecumenical, Missiological and Environmental Studies “Metropolitan Panteleimon Papageorgiou” (CEMES) Rome, Italy

97 Hratsch Sarkissian   Armenia

98 Dr. Dimitrios Baltas Athens Greece

99 Doctor Anna Meyendorff   Washington, DC

100 David Kinasevych   Canada

101 Professor of English Scott Cairns Seattle Pacific University USA

102 Rev. Dr Athanasius McVay Chair of Ukrainian Studies, University of Toronto Edmonton, Alberta

103 Mykola Osypenko University of Fribourg Switzerland

104 Revd Dr Andreas Andreopoulos University of Winchester United Kingdom

105 Mr. Nektarios Cooper N/A Cave Spring, GA, USA

106 V. Rev’d Dr. Cyprian Robert Hutcheon McGill University, Montreal (retired) Canada

107 Dr. Daniel F. Stramara, Jr. Rockhurst University Kansas City, MO USA

108 Kristjan Otsmann   Estonia

109 Professor Emeritus Daniel J. Sahas University of Waterloo Waterloo, Ontario CANADA

110 Professor Torstein Theodor Tollefsen University of Oslo Norway

111 Associate Professor Nicolae Turcan Babeș-Bolyai University Cluj-Napoca

112 Theologian Vasiliki Giannoutaki Volos Academy Greece

113 Mr. Staasi Heropoulos   USA

114 Rev Dr Geoffrey Ready Orthodox School of Theology at Trinity College, University of Toronto Toronto, Canada

115 MA Theology Ruth Nares   UK

116 The Ignacio Ellacuria Chair of Catholic Social Thought Peter Phan Georgetown University USA

117 Prof.Dr. Hille Haker Loyola University Chicago USA

118 Professor Charles Lock University of Copenhagen Denmark

119 Dr Viorel Coman KU Leuven Belgium

120 Lecturer David Goodin McGill University Montreal

121 Dr. Candace Hetzner Boston College Boston

122 Dr. Fellow. Dr. Christina Nellist Oxford Centre for Animal Ethics London, UK

123 Dr. Alexei Bodrov   Moscow, Russia

124   Cécile Joris   Belgium

125 Dr. Cergan Daniel Bucharest University Romania

126 The Rev. C. Brent Hoy-Bianchi ELCA Reno, Nevada, USA

127 Private citizen Michael Żurowski none Warsaw, Poland

128 Associate Professor Kyriakos Kalaitzidis University of Ioannina Greece

129 Assoc. Prof. Athanasios Papathanasiou Highest Ecclesiastical Academy of Athens Greece

130 Colin Justin Grimmond   Windsor, Ontario, Canada

131 Professor Joseph Famerée Université catholique de Louvain (Louvain-la-Neuve) Belgium

132 PhD Archdeacon Vsevolod Borzakovsky Member Archdiocesan Council – Archdiocese of Western Europe Rome

133 Rev. Bohdan Hladio Toronto School of Theology Toronto

135   Metropolitan of Nigeria Alexander Gianniris Patriarchate of Alexandria and all Africa Nigeria

136 Assistant Professor Theodor Avramov Sofia University “St. Kliment of Ochrid” Bulgaria

137 Doctor in Theology de Saint Chamas Loys Studium Notre-Dame de Vie France

138 Dr Vitalii Tkachuk City Museum “Spiritual Treasures of Ukraine” Ukraine

139 Archimandrite Alexis Milyutin Métropole Orthodoxe en France ( PO). Vicariat de St Marie et St Alexis d’Ugine France

140 Margaret Klarer St.Anthony Orthodox Church in Bergenfield NJ Jersey USA United States of America

141 Aleksandar Miljkovic   London

142 Doctor Isaia Gazzola Theologicum – Institut catholique de Paris Paris

143   Richard Crook   Jackson, NH USA

144 Dr. jur. Diogenis Karagiannakidis None Thessaloniki – Greece

145 Revd. Dr. Mark Roosien Yale Institute of Sacred Music CT, USA

146 Christian A. Schwarz NCD International Emmelsbüll, Germany

147 Miss Susan Parkinson Bachelder Trinity Episcopal Church Lenox, Ma.

148 Prof. Nathan Dinneen Rochester Institute of Technology Rochester, New York, USA

149 DESS Droit public Javanni Jean Retired PARIS

150 Dr. and Mrs. Raymond and Irene Benton Loyola Iniversity Chicago Chicago, Illinois, USA

151 Professor Antoine Courban Higher Education Council LEBANON

152 Dr Nadia Delicata Faculty of Theology, University of Malta Malta

153 Dr Tornike Metreveli Lund Universitz Sweden

154 Mr. Michael Koulos   NAPERVILLE, IL USA

155 Basil Lourié Scrinium. Journal of Patrology and Critical Hagiography Russia

156 Sîrghi Ana-Maria   Bucharest, Romania

157 Mykola Osypenko University of Fribourg Switzerland

158 Assistant Professor Stavros Yangazoglou National and Kapodistrian University of Athens, Greece Athens

159 Dr. Georgios Basioudis   Germany

160 Dr Deirdre Good Stevenson School of Ministry Harrisburg, PA

161 Professor Daniel Struve Paris Cité University Paris, France

162 Rossitza Osthus   Bochum, Germany

163 Msc, Teacher of Theology Leonidas Telios Lykeum of Larissa Larissa Greece

164 LMSW Demetra DeFeo Fordham University United States

165 Dr. Ioannis Kaminis Sofia University “St. Kliment Ohridski” Sofia

166 Prof. Dr. Norbert Hintersteiner Westfälische Wilhelms Universität Münster Germany

167 Dr. Dominika Kurek-Chomycz Liverpool Hope University UK

168 Hugh Allen Orthodox Parish of the Holy Prophet Elias Exeter

169 PhD. Petr Jandejsek Charles University Prague Czech Republic

170 Prof. dr. Didier Pollefeyt Faculty of Theology and Religious Studies KU Leuven Belgium

171 Professor Gregory Bloomquist Faculty of Theology of Saint Paul University Canada

172 Ph.D. Mary Jane Maxwell USAID Washington DC

173 Professor Lyle Mook University of Rhode Island Kingston, RI, USA

174 Professor Anne Vandenhoeck KU Leuven Belgium

175 Prof. Dr. Reimund Bieringer Katholieke Universiteit Leuven Belgium

176 Rod Miller-Boyer   Landers

177 Layperson Deborah (Malacky) Belonick graduate of St. Vladimir’s Orthodox Theological Seminary, USA Warren, OH

178 George Bedrin   United States

179 Dr. Adjunct Professor, Retired William Samsonoff SUNY Albany School of Public Health USA

180 Dr. Will Cohen University of Scranton U.S.

181 Tony Chakar   Beirut, Lebanon

182 Dr Patrick Hampshire FRSA United Kingdom

183 The Very Rev. Dr. Michael Sniffen Cathedral of the Incarnation Garden City, NY

184 John Paterakis Vice Chairman, The Ecumenical Trust New York

185 John Babetas   Montreal, Canada

186 Prof. Lavinia Stan St. Francis Xavier University Canada

187 Igor Babich   Ukraine

188 Colin MacIntyre Calvary Community Church Canada

189 Dr. Charalambos Dendrinos Royal Holloway, University of London United Kingdom

190 ArchPriest Daniel Guenther Orthodox Church in America Saskatoon, Canada

191 Yelena Bolshakova   Belgium

192 None Dale Simison None United States

193 Dr Chrysovalantis Kyriacou Theological School of the Church of Cyprus Cyprus

194 V. Revd. Prof. Sergio E. Mainoldi   Milan, Italy

195 Artist and Icon Painter Edith Mary Isabel Reyntiens Thyateira Diocese of the Greek Patrirchate Scotland

196 Rev’d Fr. David Austin Anglican Manchester UK

197 Michael Berrigan Clark Editorial Staff, The Wheel USA

198 ABD Dr. Theology Pantelis Levakos National and Kapodistrian University of Athens Greece

199 Mark Anthony Sweere OCA United States

200 V. Rev. Dr. Isaac Skidmore Southern Oregon University Ashland, OR, USA

201 The Rev. Robert Michael Pickel   Brunswick, Maine USA

202 Dr Nikolaos Raptis Mary Raptou School SA Larissa Greece

203 Orthodox Christian Carol Kerler   USA

204 Jack Darakjy Syriac Orthodox Church of Antioch USA

205 Revd Dr Helen Paynter Centre for the Study of Bible and Violence, Bristol Baptist College UK

206 Professor Michael Budde DePaul University Chicago, USA

207 Mary Werbiansky   United States

208 Rev. Constantine Wright   Athens, GA USA

209 Lecture in Orthodox Canon Law Vladimer Narsia Ilia State University (Georgia) Georgia

210 Aiad Jabbour   Germany

211 Prof. Terence Cuneo University of Vermont US

212 Reader Daniel (Maximus) Nicholas Archangel Gabriel Orthodox Church (OCA) Ashland, Oregon, USA

213 Rt Revd Dr Lynn Elizabeth Walker Orthodox Catholic Church of America New York

214 Dr. Chrysostom Koutloumousianos Cambridge Institute for Orthodox Christian Studies Naxos, Greece

215 Dr. Maria Calisi St. Peter’s University Jersey City, NJ, USA

216 Mth Guram Lursmanashvili Sulkhan-Saba Orbeliani University Tbilisi

217 V. Revd. Dr. Leonide Ebralidze Pontifical Lateran University Rome, Italy

218 VRev. Professor Denis J. M. Bradley Bradley Georgetown University /St. Nicholas Cathedral Washington

219 M.A, ThM Claire Koen Fordham Boston

220 Jacob Pederson St Gregorios Orthodox Church Spokane

221 Journalist following religious issues Riccardo cristiano Reset doc Rome

222 Student Steven Roberts Saint Vladimir’s Orthodox Theological School United States

223 ΜΑ Maria Nanou University of Thessaly Volos, Greece

224 Dr Norman Russell St Stephen’s House, University of Oxford France

225 Just another sinner Kathleen Licoppe St-Demetrios Greek Orthodox Church Winnipeg Canada

226 Professor, DPhil Kalin Yanakiev Sofia University “St. Kliment Ohridski” Sofia

227 Dr. Gocha Barnovi Sulkhan-Saba Orbeliani Univeristy Tbilisi, Georgia

228 Professor of Clinical Medicine Emeritus Christopher Mathews University of California San Diego United States

229 Anna Pasechnik   UK

230 Rick Zajac   USA

231 Father Gabriel Talley Retired Orthodox Priest USA

232 Ryan Klein Boston College Boston

233 Barbara Coker   England

234 Adrian Tanasescu-Vlas Fundaţia Culturală “Gândul Aprins” Bucharest, Romania

235 Director of Catholic Studies Michael Baxter Regis University Denver CO

236 Dr. Raluca Arfire   Bucuresti, Romania

237 Doctoral Student Christopher Larsen Fielding Graduate Institute Santa Barbara California USA

238 Rt. Rev. Dr. Stephen Duncan OCCA Galveston, Texas

239 Diethelm Adlunger   Deutschland / NRW

240 James Bouse   USA

241 Maguire University Professor of Ethics D. Stephen Long Southern Methodist University USA

242 Assoc. Prof. (Emerita) Patricia Hardesty James Madison Univ. USA

243 Undergraduate student of Theology Guram Papava Aristotle University of Thessaloniki Georgia

244 Rev’d David-John Williams University of Saint Katherine and The Institute for Orthodox Christian Studies, Cambridge. San Diego

245 Katherina Wlasenko   Canada

246 Amber Schley Iragui   Portland, Oregon

247 Dr Alexis Richard Cooper McGill University Canada

248 Judith Phillips   Waterford, Michigan USA

249 PhD Candidate; Editor Giacomo Sanfilippo Trinity College, University of Toronto; Orthodoxy in Dialogue Toronto, Canada

250 DPT Joanna Efstathiou-Dittmar   White Plains, NY, USA

251 Mifflin Ann Saavedra Concord International Church USA

252 Professor of Theology Barry Harvey Baylor University USA

253 Dr. Aram G. Sarkisian Northwestern University Evanston, IL, USA

254 Executive Presbyter Lisa Allgood Presbytery of Cincinnati, PCUSA Cincinnati, OH

255 PhD candidate Paraskevi Arapoglou Aristotle University of Thessaloniki Greece

256 Dr Laura Archer   Independence, OR, USA

257 Andrew Taylor   USA

258 Bojidar Kolov University of Oslo Norway

259 Dr Thomas Arentzen Uppsala University Sweden

260 Pr. Răduț Seliște Marcel Romanian Orthodox Church România

261 M. Sc. Andre Sytnyk Ukrainian Orthodox Church in Ukraine U.S.A

262 Daniel Lightsey Southern Methodist University Dallas, Texas, USA

263 Presvytera Dr. Kyriaki FitzGerald Co-founder & Exec. Director, Saint Cathrine’s Vision Sandwich, Massachusetts, U.S.A.

264 VREV Peter Baktis Orthodox Church in America USA

265 M.A. Daniel Heide McGill University Canada

266 Rev. Dr. Emanuel Chris, M.D., M.Div.   Mansfield, MA

267 Fr. Dr. Arsenius Mikhail St. Athanasius & St. Cyril Theological School Anaheim, California, USA

268   Theodore Stepp   Majuro, Republic of the Marshall Islands

269 Dr Razvan Porumb Institute for Orthodox Christian Studies Cambridge

270 Petra Gorisek Kiev Messianic Jewish Congregation Croatia

271 M. Rev Lazar Puhalo OCA Dewdney, Canada

272 Paul Shannon   NL

273 Mihaela Tarpa   Paris, France

274 Archimandrite James Babcock Eparchy or Newton Oceanside CA

275 David Mohler St. Paul the Apostle Orthodox Church Dayton, OH

276 Educator Edward Stepanian Mr   USA

277 Soultana Gargana   Greece

278 Rt. Rev. John F. Newbauer Orthodox-Catholic Church of America Fort Wayne, IN 46825

279 Mr Philip Babcock Christian Church USA

280 Professor William Cavanaugh DePaul University Chicago, USA

281 Kristjan Mänd   Estonia

282 Pauline Costianes   Westland, MI USA

283 Yvette Cuny   United States

284 Professor Stamatis Vokos California Polytechnic State University San Luis Obispo, CA, USA

285 Dr. Andrew Nosal University of San Diego San Diego, CA, USA

286 Aarne Lozano   USA

287 V Rev. Dr. Gabriel Rochelle St. Sophia Orthodox Theological Seminary; New Mexico State University New Jersey and New Mexico, USA

288 Professor Heather Bailey University of Illinois Springfield USA

289 Mr Daniel Li University of Exeter Exeter

290 Matt Salter None but Christian solidarity with good people around the world. United States

291 Leslie Luppino   USA

292 Dr. Charles Tieszen Fuller Theological Seminary Austin, USA

293 Dr Annette Bakker Children’s tumor foundation Usa

294 Rev. Konstantinos Sarantidis   Portland, Maine USA

295 Tamara Penwell   UK

296 V. Rev Marc Dunaway Eagle River Institute Eagle River, Alaska

297 V. Rev Marc Dunaway Eagle River Institute Eagle River, Alaska

298 Adjunct Professorial Lecturer Eric Terzuolo American University, School of International Service Washington, DC

299 Paul Pasarivakis University of Laval Canada

300 Caitilin Kane   USA

301 Albert Edward Meisenbach III   USA

302 John Congdon Oberlin College Oberlin, Ohio, United States of America

303 Jeffrey Stephens   City of Durham, USA

304 Richard Mohr   Fountain Valley, California

305 Steven Fullmer   USA

306 Rev’d Dr. Theodore Pulcini   Carlisle, PA

307 Professor Caryl Emerson   Princeton University

308 Presbytera Dr. Catharine Roth independent scholar United States

309 Nicholas Palos NYS Courts New York

310 Very Reverend Matyas of Canada Orthodox Church of Canada Toronto

311 Wayne Tatusko St. Mark OCA Annandale, VA

312 Fr. Paul Schmidt Holy Wisdom Orthodox Church United States

313 Rev. Dr. Stephen V. Sprinkle Brite Divinity School Fort Worth, Texas USA

314 C. Stoppa   Canada

315 Dr. Scott Ables Oregon State University Portland, Oregon, USA

316 Metropolitan EDMUND Cass Holy Cross Minastery Greenville, SC

317 Associate Professor of Historical Theology and Christian Worship L. Edward Phillips Phillips Emory University, Candler School of Theology United States of America

318 Cathy Nemtsov   United States

319 Very Reverend Joel Weir Orthodox Church in America Crawfordsville, IN

320 Fr Dragos Herescu Institute for Orthodox Christian Studies Cambridge

321 Rev. Andrew Wollitzer Berkeley Covenant Church Berkeley, Ca

322 Retired professor/ independent scholar Valerie Karras   St. Louis, Missouri, USA

323 B.Mus. Horia Vlad Guzu Guzu.ca Montreal, QC, Canada

324 Basil Varghese   India

325 The Rev. Deacon James Neal Orthodox-Catholic Church of America United States

326 Matthew Dodrill   United States

327 Dr. Oucèma Lionel Karam Ohio University USA/France/Lebanon

328 Dr. Vasyl Rudeyko Ukrainian Catholic University Lviv Ukraine

329 V. Rev. Dr. Gregory Roth Spokane Falls Community College USA

330 Dr Tarek Mitri Saint George University Beirut. Lebanon

331 Rev. Andrew Wollitzer Berkeley Covenant Church Berkeley, Ca, USA

332 Dr. Maria Rybakova Nazarbayev University Kazakhstan

333 Dr. Alison Kolosova University of Tartu Estonia

334 Enseignant-chercheur JEROME CLER Sorbonne-Université FRANCE

335 Ph Doctor in Foundametal Theology Claudio Monge Black Friars Istanbul

336 Barbara Personnaz   Montreux, Switzerland

337 Dr James Chater   France

338 Kristin Rountree   USA

339 LLM Manos Androulakakis   Heraklio Crete

340 Rev Dr Craig de Vos   North Adelaide, Australia

341 PhD Candidate Raul-Ovidiu Bodea KU Leuven Leuven, Belgium

342 Professor emeritus theological ethics Burggraeve Roger Catholic University Leuven Belgium

    



         

              

 

No comments:

Post a Comment